Furios și iute: LEGO 42111 Dom’s Dodge Charger

„Vreau să îți arăt ceva…”

Cu aceste cuvinte Dominic Toretto îl aduce pe Brian și pe noi odată cu el, într-o lume mult mai personală, departe de mașinile în culori țipătoare, neoane, și brand-uri de import. Într-o umilă șură, departe de autostrăzile zgomotoase, zace un monstru. Într-o lume a mașinilor care fac sfertul de milă în 10 secunde, acest monstru de 900 de cai putere o face în 9. De ce nu a urcat vreodată Dominic la volanul lui?

„Mă sperie de moarte…”

Nu cred că putea exista o introducere mai perfectă în primul film pentru mașina-simbol a seriei Fast & Furious. O descriu astfel pentru că deși mașini emblematice au fost cu duiumul de-a lungul celor 8 filme (sau 9, depinde cum o priviți), una refuză să dispară și se întoarce mereu: un 1970 Dodge Charger R/T negru cu o priză de aer cromată pe capotă. Un muscle car legendar, modificat și îmbunătățit până la limita ridicolului, care atunci când își face apariția poți fi sigur că urmează ceva special.

Iar acum poate fi al tău.

Pentru fanii Dodge și fanii LEGO acesta este un an bun. Seria LEGO Technic a fost binecuvântată cu ceea ce sper că este doar prima dintr-o serie de mașini inspirate din faimoasa franciză, așa că se cuvine să aruncăm o privire în detaliu sub capotă și să analizăm piesă cu piesă ce primim cu noul LEGO Technic 42111 Dom’s Dodge Charger.

Setul se distinge din start pentru fanii înrăiți Technic, cutia fiind perfect pătrată. Acesta este un lucru relativ neobișnuit pentru LEGO Technic mai ales în conjuncție cu grosimea destul de semnificativă, de obicei rezervată pentru seturile cele mai mari.

Înăuntru găsim instrucțiunile cu o foaie de autocolante, 8 pungi numerotate de la 1 la 4, plus 4 cauciucuri și un cadru imens Technic, care până acum se găsea exclusiv în setul 45678 LEGO SPIKE Prime, dar nu în această culoare. Nu va fi ultima oară când vom vedea niscaiva noutăți de acest tip în setul de astăzi.

Autocolantele sunt relativ puține, din fericire. Singurul regret este că LEGO nu au ales să scoată plăcuța de înmatriculare ca un print, ar fi fost un bonus drăguț pentru un set care sigur va stârni nostalgie și amintiri plăcute pentru fanii seriei Fast & Furious.

Punga numărul 1

Din start aici sar în evidență câteva piese mai deosebite, fie pentru că sunt rare sau apar în premieră. Avem microfoane gri, pini roșii cu bilă, o articulație mare cu bilă, un diferențial (a se observa că este stilul vechi de diferențial, nu cel nou ca în setul 42109 Mașina Top Gear) două suspensii galbene și doi “biscuiți” Technic, un alt tip de piesă care a apărut relativ recent în inventarul LEGO și este extraordinar de folositoare.

Construcția începe cu structura internă a punții spate, integrând diferențialul și un suport foarte solid pentru axurile roților. Când am desfăcut punga am stat un pic să încerc să îmi dau seama la ce ar putea folosi microfoanele acelea. Ei bine, după cum puteți vedea mai jos, sunt folosite ca un fel de tampon simplu pentru a preveni cursa prea lungă a punții și ruperea conexiunilor cu restul mașinii.

După construirea acestei secțiuni se integrează cadrul Technic imens menționat mai devreme. Acesta va ajunge să se alinieze exact sub centrul mașinii, oferind loc în interior pentru rampa extensibilă.

Cele două secțiuni se conectează strâns cu ajutorul articulației cu bilă care are la rândul ei în interior o articulație cardanică. Mai două brațe cu articulații cu bilă pe lateral iar cele două secțiuni sunt acum prinse foarte sigur într-un mod care permite întregii punți spate să oscileze.

Odată cu adăugarea suspensiilor totul devine relativ rigid, dar la final, cu greutatea mașinii adăugată peste ele totul va fi mult mai… săltăreț!

Începem acum construcția unei părți mici din șasiul mașinii, iar aici vom ascunde un autocolant cu marcajele care atestă că acesta este un model care aparține Fiat Chrysler Automobiles. E un easter egg drăguț, mai ales că va fi bine ascuns în modelul final, și doar cei care îl vor construi vor ști că este acolo. Bine, acuma o să știți și voi, dar na…

De aici mai adăugăm câteva piese din învelișul extern și atașăm rotița de control a sistemului HOG (Hand of God) care îți permite ție, omului, să controlezi direcția roților din față. De menționat că modelul final nu va avea volanul conectat la sistemul de direcție.

Urmează construirea părții inferioare a rampei extensibile, care se va plia frumos în interiorul cadrului Technic central.

După mai câteva minuțele începem să ne furișăm spre centrul construcției cu niște axuri de transmisie. Cel care se termină într-un conector galben în poza de mai jos este cel care va transmite mișcarea roților din spate către motor. Da, în lumea LEGO Technic mașinile funcționează pe dos, roțile mișcă motorul, nu invers, iar imaginația e benzina cea mai bio, ajutată de două canistre de protoxid, dar ajungem și la alea mai târziu.

Și iată-ne ajunși la sfârșitul pungii cu numărul 1. Dacă vă întrebați ce funcție va avea roata dințată roșie, ei bine și eu m-am întrebat asta pe parcursul construcției, pentru că nu este nici fixată pe ax (are orificiu de pin) și nu are nici schimbător care se atașează la ea (așa cum are în seturi în care este folosită în cutiile de distribuție). Scopul ei este unul modest, așa cum vom vedea mai încolo. Haideți să “crăpăm” următoarea pungă!

Punga numărul 2

Nu avem piese neapărat rare sau deosebite aici, iar dat fiind faptul că în această etapă vom construi motorul e normal ca cele mai deosebite piese să aparțină acestuia. Pe lângă ele mai avem o cremalieră scurtă și lanțul de transmisie.

Secțiunea de construcție care urmează este relativ mică, nu au fost etape notabile, în afară de următoarea, în care un conector și un pin cu bilă sunt folosiți pentru a bloca axul gri cu opritor, astfel încât acesta să nu alunece înapoi spre interiorul mașinii. Nu știu dacă am mai văzut tehnica asta folosită până acum, e posibil să fi uitat, dar mi s-a părut interesant și ingenios în același timp!

Ce vedeți conectat la 2km distanță de puntea față în poza de mai jos este maneta care va extinde sau retrage rampa de sub mașină.

Acum vom atașa secțiunea aceasta la ce am construit în punga 1. Încă tot nu eram dumirit în legătură cu rotița roșie…

Buuun, să trecem la motor! În mare parte e o construcție tipică dar cu excepția ultimului bloc (care va fi de fapt cel mai din față) de pe fiecare parte. Acesta folosește un pin cu bară pe partea exterioară pentru a se prinde de restul. De ce? Veți vedea, după părerea mea este partea cea mai interesantă din punct de vedere al matematicii LEGO din toată construcția!

Motorul este acum gat de atașat la restul construcției!

Și iată în poza următoare lucrul despre care vă povesteam, scopul acelor pini cu bară din blocul motor. Am stat 5 minute uitându-mă la cât de perfect se aliniază cu colțul cadrului, încercând să îmi închipui cum și de unde a venit ideea asta în capul designerului, cum e posibil ca cineva să știe că exact așa se va alinia și că asta e tehnica necesară aici. Pur și simplu incredibil…

Cu ocazia asta vedem și rostul (sau mai bine zis lipsa rostului) rotiței roșii. Este doar pentru a oferi extra sprijin la celălalt capăt pentru axul arborelui cotit. Of, și aveam așa așteptări mari de la tine, rotițo…

Adăugăm suspensiile frontale, precum și lanțul de transmisie, a cărui parte superioară va fi vizibilă deasupra capotei.

Apoi se finalizează mecanismul rampei care din acest moment este complet funcțională.

Și uite că am ajuns și la finalul pungii cu numărul 2, odată cu atașarea roților. Mașina este în acest moment complet „funcțională” din punct de vedere …tehnic, hehe, dar evident că lipsește învelișul extern, cel care îi dă aspectul acela agresiv de muscle car. Văzând-o așa, primul meu gând a fost „hmmmm, nu e rău ca bază pentru un Hot-Rod…”

Punga numărul 3

De aici încolo nu prea sunt piese notabile sau tehnici super ciudate, însă e de remarcat că încep să apară piesele System, care vor fi folosite în mare parte pentru detaliile finale. Niște plăci, cărămizi, plăci netede, un conector Technic albastru… Făcând research pentru acest articol am realizat că cele două panouri curbate negre nu sunt o piesă nouă, ele existând din 2013. Dintr-un oarecare motiv eu eram ferm convins că sunt foarte recente, pentru că am reușit să trăiesc toată viața până acum fără să pun mâna pe unul. Cred…

Iar acum dăm de prima eroare din instrucțiuni! Nu e gravă, doar puțin amuzantă. Observați cum autocolantul cu numărul patru dispare în mod misterios între cei doi pași de construcție! Magie!

Dar stai așa, mai urmează una! De data asta se referă la o piesă, dar din nou nu e foarte gravă, deoarece pasul în care ea se adaugă pentru prima oară este corect. Doar că… între asamblarea secțiunii și atașarea ei la mașină, păi… magie!

A sosit să punem la treabă și piesele System pentru a crea look-ul acela emblematic de Dodge Charger, și să asamblăm uriașa priză de aer, și ea emblematică în felul ei!

Iar cu asta am ajuns la capătul pungii cu numărul 3, iar mașina arată astfel:

Punga numărul 4

Ultima pungă nu are piese notabile așa că să trecem direct la ce e important! PROTOXID DE AZOT!!! În această ultimă parte construim portbagajul care conține două canistre de “suc de vrum vrum”, împreună cu bara de protecție unde vom așterne în sfârșit plăcuța de înmatriculare!

Mai două-trei panouri, un pin aici, un ax dincolo și e gata! Am fost surprins de cât de jos este acoperișul, interiorul chiar pare înghesuit, mai ales pentru un munte de om cum e Vin Diesel, însă înainte de a  vă arăta mașina completă, pentru cei curioși iată piesele de rezervă rămase:

Acestea fiind spuse, vă mulțumesc că ați citit până aici, sper că a fost o lectură plăcută și interesantă! Eu mă duc să continui maratonul Fast& Furious pe care l-am reînceput de curând, și pe care vi-l recomand și vouă, mai ales dacă aveți ceva de construit în timp ce o faceți. Ceva… tematic, să zicem, ceva… care să evoce viteza și puterea monștrilor pe patru roți din filme…

Setul LEGO Technic 42111 Doms Dodge Charger este disponibil aici, iar celor care îl vor lua le urez spor la construit!

Share să afle și prietenii tăi!

Acest articol are un comentariu

  1. Tibor

    Foarte mișto și setul și articolul!

Lasă un răspuns